Friday, May 30, 2014

Pelanduk yang Mati di Tengah

Terlanjur ada satu dua orang membangkitkan isu ini, aku korek kembali karangan lama-lama. Macam yang aku cakap dulu, waktu itu otak pun masih tajam, bacaan pun masih luas. Aku karang ini ketika rancak Perang Lubnan 2006. Ketika Katyusha rancak menghunjam. Adapun selepas...


Yahudi menguasai dunia.

Bermingu-minggu lalu Yahudi membedil Gaza. Berhari-hari lalu membedil Lubnan. Hari ini Hezbollah membalas mereka.

Yahudi benar-benar menguasai dunia. Bukan mengakui ketuanan mereka, jauh sekali tunduk. Tapi selama-lama ini Yahudi memang mangatur cara dunia.

Bagi penyokong Syiah atau yang simpati pada mereka, mengakatakan permusuhan Sunni Syiah adalah aturan Yahudi untuk memporak-perandakan kesatuan ummat.

Bagi penentang Syiah pula kewujudan Syiah itu sendiri dikatakan diatur oleh Yahudi demi memecah-belahkan ummat.

Pun begitu, Syiah lantang dan terang menentang Yahudi (Hezbollah juga Syiah). Pun begitu, kini wujud juga Sunni yang menentang Yahudi secara terang tetapi tidak rasmi seperti Syiah.

Suatu telahan yang jahil.

Yahudi takut benar dengan Syiah. Awal-awal yang mahu dihentamnya ialah Iran. Iraq sudah berkubur. Apatah takutnya Yahudi kepada Syiah kerana ia yakin Syiah saja yang mampu membuat ia alah? Atau apatah ia awal-awal menghentam Syiah kerana ia tahu, kalau lenyap Syiah, yang tinggal hanya pemimpin Sunni yang bodoh belaka?

Jika benar perseteruan Sunni Syiah diatur Yahudi, sedikit sebanyak jayalah mereka. Kerna bila Syiah dihentam Sunni bakal berkata persetan mereka, pergi mampus sama mereka. Maka tidak susah kerja Yahudi kerna Islam boleh dihapus satu persatu dengan mudah.

Jika benar Syiah alat Yahudi bagi menghancur Islam, apatah segalanya ini sandiwara belaka? Atau apatah senjata sudah makan tuan?

Begitu pun, pihak Sunni (katanya dipengaruhi Wahabi) yang jelas menghentam Yahudi dan sewaktunya dikatakan juga asalnya alat Yahudi untuk membobrokkan Islam. Nah! Senjata makan tuan lagitah?


Ketika ini aku sedang sibuk membaca Hikayat Hang Tuah, maka banyak penggunaan imbuhan tah.

0 comments:

Post a Comment